کلاسداری = مدیریت ذهنها
من با شم و دو با ره، سرسبزی سرودن= خا موشی عواطف ، درمن زبا ن بگیرد
مدیریت ذهنهای کودکا ن و نوآموزان، که از کلا س و هدف واهمیت درست گوش دادن برای درست شنیدن، و درست نگا ه کردن بجهت درست دیدن، و با لاخره درست فهمیدن و درست بکار بستن آنها، چیزی نمیدانند، ( که صد درصد با بزرگسا لان متفا وت هستند.)، یک موضوع نا آشنا چگونه میتواند قوای ذهنی آنها را بخود جلب و جذب نما ید؟ واگربخواهیم ذهنهای تعدادی کودک متفا وت (هم بلحاظ وراثت و آمادگیهای جسمانی، و هم بهلحاظ محیط و مها رتهای شخصی، و هم به لحاظ علاقه ها و نگرشهایشخصیتی و…) را درکلاس درس به آنچه مورد نظر کتاب (کهدر درجه اول اهمیت قرار دارد.)، یا آنچه که موردنظرمربی میباشد، جلب کنیم ضرورتا با یستی به نکا ت زیر توجه شود:
۱ – پرهیز ازحا شیه پردازی در کتا ب ریاضی و کلا س درس ،آنهم در روزگار حا شیه ها .
۲ – ایجا د انگیزه و رغبت،(بازی)…
۳- تا کیدبرمتن اصلی ومعرفی منطق ریا ضی.
۴- فراهم کردن فرصتهای یا دگیری برای تک تک ….
۵- به جای تا کید بر تفا وتهای فردی و تما یز استعداد نوآموزان و دامن زدن به آن آنهم از ابتدای آموزش، بهتر آنست ، بر وحدت بنیادی نیا زهای مبرم و مشترک آنها (تلاش و بازی- آشنا یی با محیط ، طبقه بندی، شما رش و….) براسا س هدفهای مرحله ای تا کیه شود.
کلا س درس دومین زندان پس از زندان منزل یا خا نه پدری، یا دومین بهشت برین. ( که البته در آینده معلوم خواهدشد.) بهر حال کلا س بخش مهمی از محیط امن یا نا امن، پس از خا نواده و فامیل، وادامه و تا یید آداب و رسوم و قوانین حا کم برآنها است. کلا س بخش مهمی از محیط پر جنب وجوش و برنا مه ریزی شده مدرسه می با شد. آیا از زندان بان این زندان صحبتی به میان خواهد آمد؟ و چگونگی سپری کردن لحظه ها و… با لاخره چگونگی فرار از آن وخا طرات بد، مثل خا طرات بنده و سرکار عا لی . یا از یک مربی آگاه ودلسوز ریا ضی ( البته چون صحبت ازدرس ریا ضی است.) ومسلط به مفاهیم و نکته ها و پیش نیازها و اهداف پیش رو، که در آینده کودک وکلیه همکلا سی های او تا ثیر مثبت خواهد داشت. همه آنها فرصت برخورد با مفاهیم ریا ضی را بدرستی خواهندداشت، وموفق وشادما ن از فعا لیتهای یا دگیری، و پردازش ساختهای ذهنی خود(بهکمک آزما یش وخطا)، کلا س را، با عشق ونگرشی مثبت ترک خواهند کرد.
به منظور موفقیت در تدریس و کلا سداری مربیا ن و والدین نیا زمند طراحی آموزشی و آشنا یی با مدل عمومی تدریس هستند.جهت آشنا یی با فن معلمی و طراحی آموزشی منا سب به ص۱۴۴ جزوه روش تدیس ریا ضیا ت پا یه ( آما ده چا پ ) مراجعه کنید.